fbpx

חוק עזר חדש שאוסר על צפירת מכוניות ברחבי ת"א אושר במועצת העיר

מועצת העיר אישרה (15/8/24) את חוק העזר העירוני שאוסר צפירות שלא לצורך בתל אביב. לפני כשנתיים, בתקופה בה החזיק המשנה לראש העיר ראובן לדיאנסקי בתיק איכות הסביבה וקיימות ביצעה הרשות לאיכות הסביבה בעיריית ת"א, בשיתוף המשרד להגנת הסביבה, אגף המחשוב ואגף הפיקוח, פיילוט לאיתור מכוניות שצופרות במטרה למנוע מטרדי רעש ברחבי העיר.

מדובר במערכת שמסוגלת לקשר, בעזרת אמצעים דיגיטליים, בין מקור הרעש (כלומר הצפירה הרועשת) ובין הרכב הצופר ולתעד את ההתרחשות. כלומר, לייצר תיעוד בו קיימים נתונים על איזה רכב צפר ומדוע עשה זאת.

לדיאנסקי: "רעש בכלל ומצפירות של מכוניות הוא אחד המטרדים הקשים במרחב הציבורי ובטח בעיר צפופה כתל אביב-יפו. מדובר בניסוי חשוב ואני גאה על כך שאנחנו מובילים את התתמודדות עם נושא חשוב זה."

כעת זה הופך לחוק עזר (בכפוף לחתימת קיום של השרה להגנת הסביבה), כשהקנס יעמוד על 475 ש"ח. צפירה תותר רק אם הדבר דרוש לאזהרה, למניעת סכנה קרובה שאין למנוע אותה בדרך אחרת וכן אם הפעלת הצופר או אמצעי האזהרה האמורים אינה נמשכת וחוזרת יותר מן הדרוש לפי הנסיבות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!