fbpx

לדיאנסקי, המשנה לראש העיר ת"א ומחזיק תיק התכנון הבר-קיימא: "המטרה שלי היא שתוך מספר שנים ת"א תהיה בין הערים המובילות בעולם בתכנון ובנייה ירוקה ומקיימת"

אחד הנושאים הקריטיים והמשפיעים ביותר על המרחב האורבני הוא תכנון העיר. לכן, ראובן לדיאנסקי, המשנה לראש העיר ת"א, לקח על עצמו להחזיק בתיק התכנון הבר-קיימא.

תל אביב צריכה ויכולה להיות עיר ירוקה ומקיימת ברמה הבינלאומית! בקדנציה הקודמת פעל לדיאנסקי לקידום משמעותי של תקן הבנייה הירוקה בעיר. "תל אביב היא העיר המתקדמות ביותר בישראל בכל הקשור לסטנדרטים שחלים על מגורים, משרדים, מבני ציבור, מרחב ציבורי ועוד", קבע המשנה לראש העיר.

לאחרונה ביקר לדיאנסקי, יחד עם ד"ר בעז קידר, מנהל מחלקת תכנון בר-קיימא ואנרגיה בעירייה, בשני מתחמים ציבוריים חדשים ומקיימים.

הראשון הוא מרכז הספורט הימי (שנבנה במקום הדולפינריום הישן). מתחם מרשים שמשתלב בצורה פנטסטית עם הטיילת והחוף. הוא גם מבנה מקיים שמייצר את כלל האנרגיה הדרושה לו באמצעות פרגולה סולארית גדולה! מבנה פורץ דרך בגודל 1.4 דונם של הצללה וקולטנים לייצור חשמל. אני מודה לאופיר וגמן, מנהל רשות הספורט, לסגנו אלון בלום ולמנהל המרכז לספורט ימי יוגב יוסף, על האירוח והסיור במרכז.

עוד פנינה חדשה היא בית המכולות שבנמל יפו. 83 מכולות שהיו מיועדות לגריטה שהפכו למרכז קהילתי וחינוכי תוסס עם פעילויות לציבור ובתי עסק. בית המכולות הוא גם מרכז עבור אומנים, יוצרים ועסקים מקומיים ומקיימים ששמים דגש על מיחזור ושימוש חוזר בעבודתם. תודה לקובי ירדני מנהל נמל יפו מחברת אתרים ולעמותת לצאת מהקופסא שמתפעלים את המקום, שאירחו וליוו את הסיור.

ללדיאנסקי חזון ותוכניות אופרטיביות בתחום תכנון בר-קיימא כמו אימוץ התקן האמריקאי לבנייה ירוקה (LEED) כסטנדרט העירוני, לקידום האנרגיה המתחדשת במבני ציבור, במגורים, בעסקים ובמסחר, לקדם תמריצים כלכליים לבניינים קיימים לשדרג את ביצועיהם הסביבתיים, להגדלת השטח הפתוח במגרשים בבנייה מ15% ל25% לטובת חלחול מי נגר ושתילה של עצים וצמחייה, להתקנת גגות ירוקים וכחולים, לשימוש בחומרים ידידותיים לסביבה וממוחזרים בבנייה ובעבודות תשתית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

הצטרפו אליי ול"חי -חילונים ירוקים"

חברים וחברות יקרים,
בבחירות הקרובות, אתמודד על ראשות עיריית תל אביב-יפו ואוביל לחיזוק כוחה של רשימת "חי -חילונים ירוקים" במועצת העיר. עבורי, כמי שמכהן במשך 15 שנים כחבר מועצת העיר ושימש כ-5 שנים, כסגן ראש העיר, מדובר במהלך טבעי ומתבקש. עבורי זאת משימת חיים! אני זקוק לתמיכתכם/ן ואשמח שתצטרפו אליי!