ראובן לדיאנסקי, סגן ראש העיר תל אביב-יפו וראש רשימת "חי – חילונים ירוקים": "חברת נת"ע נכשלה כישלון קולוסאלי. יש להעביר את הפיקוד על הפעלת הקו הירוק והסגול ועל המטרו לאיגוד ערים שיורכב מנציגי העיריות בהן יעברו הקווים. בראש האיגוד חייב לעמוד, באופן אישי, ראש העיר תל אביב-יפו שייבחר בחודש אוקטובר הקרוב ויוביל את הפרויקט".
הבוקר הודיעה שרת התחבורה רגב, כי לאור עיכובים מתמשכים וריבוי תקלות, היא מעבירה את האחריות על הפרויקט לחברה ממשלתית אחרת. ואני טוען שהעברה לחברה ממשלתית אחרת אינה תספק מענה ובעצם תגרום לסחבת זהה של נת"ע.
סגן ראש העיר לדיאנסקי: "אם ממשלת ישראל רוצה באמת להוציא לפועל את שני הקווים הנוספים של הרכבת הקלה (ירוק וסגול) ושיהיה מטרו בגוש דן, יש לתת לרשויות המקומיות להוביל את הפרויקט במימון המדינה!"
בזבוז של מיליארדים רבים, הרבה מעבר לתקציב המתוכנן, תקלות חוזרות ונשנות, עיכובים ואיחורים בלוחות הזמנים, רעש, לכלוך וזיהום אויר באתרי העבודה, מיעוט פועלים במהלך היום ועוד ועוד – אלו רק חלק מהחוויות הגרועות שחברת נת"ע משאירה לרבים מתושבי תל אביב וערים נוספות.
לדיאנסקי: "על ממשלת ישראל להעביר את כל סמכויות הביצוע לאיגוד ערים בו יקחו חלק נציגים של כל הרשויות המקומיות הרלוונטיות ושבראשו יעמוד ראש העיר תל אביב-יפו שייבחר בבחירות המוניציפליות באוקטובר הקרוב וילווה מקרוב את אחד הפרויקטים הכי חשובים עבור תושבי מדינת ישראל. פרויקט בעל השפעה מכרעת על איכות החיים של הציבור, על הכלכלה, חופש ואיכות התנועה, איכות הסביבה והאוויר, הבריאות שלנו ועוד ועוד."
רק כך, יהפוך סוף סוף חלום הרק"ל והמטרו למציאות! אני קורא לראש הממשלה נתניהו ולשרה רגב לנהוג באחריות ובענייניות. עליכם לפעול לטובת אזרחי ישראל ולתת את ההגה בידיים של הרשויות המקומיות.